Tłumiki Toruń

Tłumiki, które polecamy m.in. klientom z Torunia, są wykonywane z podwójnego płaszcza blachy aluminiowanej dwustronnie, co zapobiega korozji zewnętrznej, jak również wewnętrznej. Wytrzymałość tak wyprodukowanego tłumika jest porównywalna z oryginalnymi częściami zamiennymi. Wszystkie tłumiki z naszej oferty produkowane są na podstawie oryginalnej dokumentacji technicznej koncernów samochodowych. Każdy element układu wydechowego jest w 100% zgodny z oryginałem i w odróżnieniu od tańszych zamienników ma identyczne wykonane puszki (środek tłumika) oraz wagę. Montaż naszych układów wydechowych nie zmienia oryginalnej głośności pojazdu (dźwięku wydechu). Nasze tłumiki kupowane są nie tylko w Toruniu, ale już w ponad 20 krajach Europy, w tym na szczególnie wymagającym rynku niemieckim.

Jaką budowę ma tłumik?

Tłumik samochodowy to kluczowy element układu wydechowego, który ma za zadanie redukować hałas generowany przez silnik. Budowa tłumika jest dość skomplikowana i obejmuje kilka ważnych komponentów. Wewnętrzna struktura tłumika składa się z komory rezonansowej, która pomaga w tłumieniu dźwięków o niskiej częstotliwości, oraz z serii przegród i rur, które skutecznie redukują hałas silnika. Materiały używane do produkcji tłumików muszą być wytrzymałe na wysokie temperatury i korozję, co zapewnia długotrwałość i efektywność działania. Dodatkowo nowoczesne tłumiki są często wyposażone w materiały izolacyjne, które zwiększają ich skuteczność. Warto zaznaczyć, że odpowiedni dobór i montaż tłumika ma kluczowe znaczenie dla całego układu wydechowego, wpływając na osiągi samochodu.

Jakie są rodzaje tłumików samochodowych?

W pojazdach montuje się różne rodzaje tłumików, aby skutecznie redukować głośność dźwięków o różnych częstotliwościach. Wyróżniamy:

  • tłumiki absorpcyjne – są zaprojektowane w taki sposób, aby pochłaniać dźwięki generowane przez silnik, co osiągają dzięki zastosowaniu materiałów dźwiękochłonnych w postaci waty stalowej i mineralnej waty szklanej. Redukują one hałas poprzez absorpcję fal akustycznych. Są szczególnie efektywne w przypadku dźwięków o częstotliwości powyżej 500 Hz;
  • tłumiki interferencyjne – ich zasada działania opiera się na rozdzieleniu spalin na dwa strumienie o różnej długości, które na końcu spotykają się i interferują, co prowadzi do wygaszenia drgań. Tłumik tego typu jest skuteczny zwłaszcza w tłumieniu dźwięków o niskich częstotliwościach;
  • tłumiki refleksyjne – działają poprzez wielokrotne odbicie fali dźwiękowej od ścianek tłumika, co powoduje stopniowe tłumienie hałasu. Dzielą się na modele z rezonatorem szeregowym oraz bocznikowym. Sprawdzają się przede wszystkim w redukcji dźwięków o niskiej częstotliwości.

Jakie są objawy awarii tłumika?

Tłumik jest wystawiony przede wszystkim na działanie czynników zewnętrznych takich jak sól drogowa i wilgoć, które w połączeniu stanowią powód pojawienia się korozji. Ponadto uszkodzenia mechaniczne wynikające z uderzeń o przeszkody drogowe mogą przyspieszać proces degradacji komponentu.

Jednym z pierwszych objawów awarii tłumika jest zwiększenie głośności pracy silnika, a także hałas podczas ruszania, hamowania i skręcania. Inne symptomy to nieprzyjemny zapach spalin wyczuwalny wewnątrz pojazdu, jak również spadek mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa.

mechanik naprawia tłumik

Naprawy tłumików

spawacz

Spawanie tłumików

montaż tłumika

Dorabianie tłumików samochodowych